La prima vedere, recuperarea surplusului de impozit de la statul german poate părea un procedeu complicat. Acest subiect al impozitului de recuperat dă de obicei dureri de cap, și primim multe întrebări pe această temă. De aceea am hotărât să vă răspundem la cele mai importante dintre ele.

Merită să vă recuperați surplusul de impozit din Germania?

Bineînțeles că da! Chiar dacă ați fost angajat doar pe o perioadă scurtă (mai mică de un an). În aceste situații, de cele mai multe ori, impozitul pe salariu datorat în Germania este zero, și prin urmare, aveți dreptul la recuperarea întregului impozit reținut și plătit. Însă, rețineți că atunci când vorbim despre rambursarea taxelor din Germania, o mare importanță o are clasa de impozitare în care sunteți încadrat de către angajatorul german. Pentru a putea înțelege impactul clasei de impozitare, vă oferim următorul exemplu:

Să presupunem că angajatorul dvs. v-a încadrat fiscal în prima clasă de impozitare, cu toate că dvs. sunteți căsătorit (steuerklassen 1 reprezintă persoanele care trăiesc singure; necăsătorite; divorțate; soțul sau soția nu mai locuiește de mult timp în gospodaria comună). Pentru steuerklassen 1 se plătește un impozit mai mare comparativ cu celelalte clase fiscale de impozitare. În baza certificatului de căsătorie, noi putem solicita biroului fiscal german să vă încadreze la clasa de impozitare corectă, steuerklassen 3, aceasta având procentul de impozitare mai mic comparativ cu steuerklassen 1.

Care sunt tipurile de obligație fiscală în Germania?

În Germania există două tipuri de obligație fiscală, și anume: limitată și nelimitată. Acestea au o influență majoră în rambursarea taxelor din Germania. Obligația fiscală limitată apare atunci când depășiți pragul mondial de venit, sau atunci când ați lucrat pe teritoriul statului german mai puțin de 183 de zile. Pentru a vă califica la obligația fiscală nelimitată trebuie să aveți reședința sau domiciliul permanent în Germania. Dacă această condiție nu este respectată, putem în continuare încerca să obținem obligația fiscala nelimitată, dacă îndepliniți măcar două din următoarele condiții: ați lucrat cel puțin 183 de zile în timpul anului în Germania; veniturile germane reprezintă cel puțin 90% din veniturile globale obținute în anul fiscal respectiv. În cazul obligației nelimitate putem să obținem condiții mai avantajoase de decontare (exemplu: decontarea fiscală împreună cu soția/soțul) și anumite beneficii precum: facturi combustibil, bilete avion, facturi de cazare etc.

Ați lucrat un an întreg doar în Germania. Aveți vreo obligație în fața autorității fiscale române?

Dacă toate veniturile din anul respectiv provin de la munca din Germania, atunci teoretic nu există obligația de a le prezenta autorității fiscale române. Cu toate acestea o astfel de decontare poate să fie de mare ajutor pentru obținerea certificatului UE/EWR, deoarece nu orice autoritate se hotărăște să îl emită numai pe baza declarației privind lipsa veniturilor în România. Suplimentar, merită să faceți o astfel de decontare pentru a avea o situație clară la aurotitatea fiscală română – o istorie completă a angajării și a veniturilor obținute.

Cât durează procedura rambursării taxelor?

Autoritatea fiscală germană informează că putem primi decizia legată de restiturirea taxelor, în maxim 6 luni de la data depunerii declarației fiscale. În urma analizei cazurilor de care ne-am ocupat pentru clienții noștri, rezultă că timpul mediu de așteptare a restituirii taxelor este de 4-6 luni. Chiar și în situația în care autoritatea germană nu respectă termenul declarat, cazurile nu sunt supuse unor întârzieri foarte mari, deoarece funcționarii germani reacționează foarte repede la eventualele notificări de urgentare a trimiterii răspunsului către firma noastră.

Nu dețineți documentele de la angajator. Ce trebuie să faceți în această situație?

Pentru a putea recupera surplusul de impozit din Germania sunt necesare documentele de la angajator, mai exact Lohnsteuerbescheinigung sau Abrechnung. Totuși, în situația în care angajatorul nu a trimis aceste documente sau ele s-au pierdut, putem încerca noi să le obținem direct de la angajator sau direct din baza de date a biroului fiscal german (doar dacă aveți numărul de identificare din Germania).

Ați lucrat în Germania în anul 2017 și nu ați depus declarația fiscală la autoritățile germane. Trebuie să faceți asta?

Puteți recupera surplusul de impozit din Germania pe ultimii 4 ani fiscali încheiați, prin urmare încă se poate reglementa situația dvs. la autoritatea germană. În momentul în care contribuabilul are obligația să depună declarația de venit, trebuie să se ocupe cât mai repede de acest lucru, deoarece în orice clipă autoritatea fiscală poate să îi amintească despre realizarea decontării și are posibilitatea aplicării unor sancțiuni suplimentare pentru nerespectarea termenelor stabilite.

Dacă ați lucrat în Germania în anii 2017-2020 și nu ați recuperat taxele de la statul german, vă sfătuim să îi contactați pe consultanții noștri. După ce vom face cunoștință cu situația dumneavoastră, vom putea să vă furnizăm informații detaliate cu privire la cel mai avantajos mod de recuperare a taxelor.

COMPLETEAZA FORMULARUL button